Ajuts, contractes i mobilitat
Convocatòries del Govern de les Illes Balears
-
Ajuts per a la formació per a personal investigador no doctor en l'àmbit de la salut (PFIS-CAIB)
CONVOCATÒRIA: 2025 - Termini: Fins dia 7 de maig de 2025Organismes convocants:
1. OBJECTE
L'objecte principal d'aquesta convocatòria és el finançament d'ajuts per a l'execució de contractes de personal destinats a la seva formació com a personal investigador en l'àmbit de la biomedicina i de la salut, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques.
La retribució bruta anual és la següent:
Primera anualitat: 19.271,82 euros
Segona anualitat: 19.271,82 euros
Tercera anualitat: 20.648,38 euros
Quarta anualitat: 25.810,47 euros
La Universitat de les Illes Balears pot presentar sol·licituds en la modalitat 1: contractes predoctorals de formació en recerca en salut (PFIS-CAIB).
Es convoquen un mínim de 6 i un màxim de 10 contractes de formació en recerca en salut.
A efectes d'aquesta convocatòria, els projectes a desenvolupar pel personal investigador en formació contractat han d'estar alineats amb una o diverses de les prioritats temàtiques següents:
a) La salut pública, projectes amb finalitat de promoció i protecció de la salut i la prevenció de les malalties, incloent-hi, entre d'altres: salut mental; atenció primària; cures d'infermeria; serveis de salut; desenvolupament de vacunes; malalties cròniques, d'oncologia, infeccioses i resistents antimicrobianes, rares i anomalies congènites; estudis aplicats en neurociències, COVID-19 persistent i seqüeles post-COVID-19.
b) Les línies diagnòstiques o terapèutiques en teràpies avançades, innovadores i disruptives, incloses les cèl·lules modificades per expressar receptors d'antígens i l'edició gènica, medicina regenerativa i nanomedicina, que s'utilitzin amb finalitat diagnòstica, profilàctica i terapèutica.
c) La medicina personalitzada, en la qual s'inclou la medicina poblacional, preventiva, predictiva i participativa, mitjançant eines que unifiquin l'automatització de processos, els biomarcadors diagnòstics, pronòstics o predictius de resposta al tractament, i la humanització de la pràctica mèdica per aconseguir un sistema eficaç, precís en la prevenció, en el diagnòstic i en el tractament, així com proper en l'atenció.
d) La biotecnologia aplicada a la salut: desenvolupament de noves molècules bioactives, nanobiotecnologia, intel·ligència artificial aplicada a la salut i biologia computacional, així com el desenvolupament de mètodes per al diagnòstic per malalties d'importància sanitària; les noves tecnologies emergents.2. REQUISITS DE LES PERSONES CANDIDATES
Podeu consultar els requisits als punts 8.1), 8.2), 8. 4), 8.5) i 8.6) de la convocatòria.
Han de tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que estiguin en situació d'estada.
Han de tenir la residència a les Illes Balears, aquesta condició es pot certificar fins a la data de formalització del contracte.
Les persones que ja tenguin un títol de doctorat no poden participar en aquesta convocatòria.
Han de disposar d'una titulació de grau, llicenciatura, diplomatura o enginyeria, d'acord amb els requisits o restriccions específiques per a les distintes modalitats. Respecte als estudis, a més, en el moment de l'acceptació les persones candidates han d'estar en disposició de complir els requisits següents:o En el cas de les persones candidates amb estudis de 240 crèdits, addicionalment han d'acreditar un mínim de 60 crèdits inclosos en un o diversos màsters universitaris en el moment d'acceptació de l'ajut.
o En el cas de les persones candidates amb estudis de 180 crèdits, addicionalment han d'acreditar un mínim de 120 crèdits inclosos en un o diversos màsters universitaris.
o En el cas de persones amb estudis corresponents al nivell 3 MECES (300 crèdits o superior), no cal acreditar cap formació addicional de màster universitari, tot i que en el cas de tenir-ne es considerarà com a mèrit als efectes d'allò que disposa l'apartat d'avaluació corresponent. Si els títols s'han obtingut a l'estranger, han d'estar reconeguts o homologats pels organismes competents. La sol·licitud de reconeixement o homologació no és vàlida a aquest efecte.
La finalització dels estudis ha de ser posterior a l'1 de gener del 2020.
Les persones candidates han d'estar admeses o preadmeses en un programa de doctorat, acreditat oficialment, per al curs acadèmic 2025-2026 o cursos acadèmics anteriors, a la Universitat de les Illes Balears. Aquest requisit es pot acreditar amb posterioritat a la sol·licitud i fins a la data de la formalització del contracte.
No gaudir, en el moment de la sol·licitud, d'una altra beca predoctoral per un període superior a dotze mesos, ni c) haver-lo completat amb anterioritat.3. DIRECCIÓ DELS TREBALLS I PROJECTE MARC
Podeu consultar aquesta informació al punt 9 de la convocatòria.
Cada sol·licitud només pot comptar amb un director o directora de treball, i un director o directora de treball només pot avalar una persona candidata en aquesta convocatòria.
Un mateix grup de recerca només pot presentar dues persones candidates. S'entén per grup de recerca el conjunt de personal investigador que treballa sota la direcció científica d'un investigador o investigadora principal que publiquen conjuntament. La presentació de més de dues sol·licituds per grup o d'una per candidat (excloent-ne la sol·licitud de taxes acadèmiques) implica la renúncia de les sol·licitades de més o, si no s'hi renuncia, l'exclusió de totes.
El treball de formació o projecte de tesi ha d'estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc) subvencionat per un organisme competent mitjançant una convocatòria pública competitiva, o finançat per una convocatòria sotmesa a l'avaluació externa d'agències especialitzades (AQUIB, AEI, AGAUR, etc.). No es consideren projectes de recerca les convocatòries Ramon y Cajal, Miquel Servet o similars.4. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
Les persones candidates han dadjuntar la documentació del punt tretzè de la convocatòria de la següent forma:
Documentació per part de la persona candidataa) Una sol·licitud per a la subvenció per a les taxes acadèmiques d'acord amb el model normalitzat (imprès 8).
b) Una còpia del document d'identitat, només en cas que es formuli l'oposició expressa perquè l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears obtingui de manera directa l'acreditació de la identitat.
c) Una còpia del certificat d'empadronament, només en cas que es formuli l'oposició expressa perquè l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears obtingui de manera directa l'acreditació de la residència. Aquesta condició es pot certificar fins a la data de formalització del contracte.
d) Una memòria del projecte de tesi, d'acord amb el model normalitzat (imprès 1), que ha d'estar emmarcat en un projecte de recerca i desenvolupament tecnològic actiu (projecte marc).
e) Un certificat acadèmic oficial complet de la llicenciatura (ambdós cicles), enginyeria, arquitectura o grau, en el qual han de constar les qualificacions de totes les assignatures superades, amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. La nota mitjana s'ha d'expressar en una escala de 0 a 10 amb dos decimals. Us heu d'adreçar als serveis administratius de la Facultat o Escola en què s'han cursat els estudis.
f) Si escau, un certificat acadèmic oficial complet de les dades acadèmiques de màster, diploma d'estudis avançats o suficiència investigadora, que ha d'incloure totes les assignatures superades, amb els crèdits corresponents, les qualificacions obtingudes, el curs acadèmic i la nota mitjana de l'expedient. Us heu d'adreçar als serveis administratius en què s'han cursat els estudis.g) Si els títols s'han obtingut a l'estranger, s'ha de presentar la documentació acreditativa del reconeixement o de l'homologació del títol (punt 8.1.f) de la convocatòria). Cal tenir en compte el següent:
Per a les certificacions acadèmiques d'estudis cursats a l'estranger, s'ha de presentar la declaració d'equivalència de la nota mitjana de l'expedient acadèmic universitari, de conformitat amb la regulació que es preveu en la Resolució de 21 de març de 2016 de la Direcció General de Política Universitària per la qual s'actualitzen la relació de les escales de qualificació dels estudis o títols universitaris estrangers i les equivalències en el sistema de qualificació de les universitats espanyoles, i en la Resolució de 21 de juliol de 2016, que la complementa. Per a la valoració dels mèrits acadèmics només es té en compte la declaració d'equivalència de notes mitjanes d'estudis universitaris cursats en centres estrangers emesa pel Ministeri d'Universitats. Aquesta declaració d'equivalència es pot obtenir a través de la pàgina web del Ministeri d'Universitats.
Les persones candidates que hagin cursat els estudis a l'estranger i tinguin el certificat acadèmic en un idioma diferent del català o el castellà n'han de presentar també la traducció oficial a un d'aquests idiomes.h) Un curriculum vitae generat de forma automàtica des de l'editor CVN (https://cvn.fecyt.es/) o des de qualsevol institució certificada amb la norma Curriculum vitae normalitzat de la FECYT (Curricul@ SIRA). En el currículum hi ha d'aparèixer la nota mitjana de l'expedient de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau i en cap cas la ponderació amb la nota mitjana de l'expedient de màster, que ha de coincidir amb la nota especificada en el certificat acadèmic.
i) Una còpia del certificat de preadmissió o admissió en un programa oficial de doctorat per a l'any acadèmic en curs, expedit per una unitat responsable del programa esmentat, o per l'escola de doctorat o postgrau en tot cas. Aquest document ha de comptar amb una signatura verificable. De manera excepcional, aquesta acreditació pot presentar-se amb posterioritat a la sol·licitud i fins a la data de formalització del contracte.
Heu de sol·licitar el certificat mitjançant UIBdigital si teniu usuari. En cas contrari podeu fer la petició a ladreça electrònica postgrau@uib.cat.
j) Una declaració responsable signada electrònicament (en casos excepcionals i justificats adequadament, es pot acceptar altres tipus de signatura) per la persona candidata, d'acord amb el model normalitzat (imprès 2).
k) Les persones candidates a qui s'ha d'aplicar alguna de les excepcions que recull l'apartat vuitè de requisits de les persones candidates han de presentar un certificat oficial que la justifiqui.
l) En el cas que la persona candidata no sigui perceptora de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte, d'acord amb el model normalitzat (imprès 4).Documentació relacionada amb el director o directora de la tesi, grup de recerca i projecte marc
a) Un curriculum vitae del director o directora de la tesi, generat de forma automàtica des de l'editor CVN (https://cvn.fecyt.es) o des de qualsevol institució certificada amb la norma Currículum Vitae Normalitzat de la FECYT dels darrers cinc anys (Curricul@ SIRA).
b) L'historial del grup de recerca en què s'integra el director o directora de la tesi, amb un apartat referit a l'experiència relativa a la formació de personal investigador (dels darrers cinc anys).
c) Un justificant de la relació funcionarial, contractual o estatutària del director o directora de la tesi, així com del grup de recerca amb l'entitat beneficiària. És suficient un certificat del gerent o la gerent de l'entitat sobre la relació del director o directora de la tesi i l'adscripció del grup de recerca.
Es pot sol·licitar expedició electrònica del full de serveis al Servei de Recursos Humans a través del formulari electrònic que es troba en el Catàleg de procediments.
Així mateix es pot sol·licitar el certificat dadscripció a una estructura dR+D+I de la UIB al correu electrònic forhu.rrhh@uib.cat.
d) Un document acreditatiu de la resolució definitiva de la concessió del projecte marc, d'acord amb el punt 9.4) de la convocatòria, en què han de figurar la quantitat concedida per finançar el projecte, les dates d'execució i els membres que en formen part, tot signat per l'investigador o investigadora principal o responsable del projecte, i una declaració responsable, si escau, sobre qualsevol altre ajut institucional, sol·licitat o concedit, relacionat amb la sol·licitud (amb aquest document queda certificat el requisit de l'apartat novè 8 de la convocatòria). En el cas de no tenir la resolució definitiva de l'ajut, en el moment de sol·licitud es podrà presentar la resolució provisional, sempre que la resolució definitiva es presenti com a màxim a la data de finalització del període d'acceptació de l'ajuda.
Per a obtenir el document acreditatiu de concessió de projecte marc, si aquest és de la UIB heu de generar un certificat a través del Portal del Personal Investigador (PPI). Un cop generat el certificat, el podeu enviar a forhu.rrhh@uib.cat per tal de completar aquesta documentació amb la Resolució de concessió del projecte i un document acreditatiu dels membres que en formen part.
En cas que el projecte marc no sigui de la UIB, heu de presentar un certificat emès per lentitat beneficiària al qual haureu dadjuntar la Resolució de concessió del projecte i un document acreditatiu dels membres que en formen part.
Pel que fa a la documentació del punt 13.3 de la convocatòria, aquesta la presentarà la UIB.5. TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Termini: el representant legal de la UIB serà la persona responsable de presentar les sol·licituds i el termini per fer-ho és fins el 7 de maig de 2025.
No obstant lanterior la Conselleria de Salut indica que les persones sol·licitants hauran de fer algun tràmit amb certificat digital (certificat o CLAVE), pel que és convenient de que disposeu dell.
Les persones interessades han denviar TOTA la documentació requerida a la convocatòria juntament amb lAnnex Formulari de sol·licitud (en format ZIP o amb un enllaç al nigul) com a MÀXIM el dia 30 dabril de 2025 al correu electrònic forhu.rrhh@uib.cat.
Més enllà de la informació inclosa en aquesta nota informativa, és molt recomanable que les persones interessades facin una lectura atenta de la Resolució de la convocatòria i, especialment consultin la guia que ha publicat la Conselleria de Salut.
En cas de dubtes puntuals, consulteu la Resolució o adreceu-vos a lOficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca: forhu.rrhh@uib.cat, telèfon 971172765.
Per a dubtes i consultes sobre la convocatòria podeu adreçar-vos al telèfon 971 17 77 29, o a ladreça de correu investigaciosalut@dgaval.caib.es.
Totes les denominacions que apareguin en gènere masculí, shan dentendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.6. DOCUMENTS