Botar al contingut
Obert el termini per sol·licitar la beca general del Ministeri d'Educació i Formació Professional i Esports
Del 24 de març de 2025 a les 8h fins el 14 de maig de 2025 a les 15h ambdós inclosos

Dra. Carme Isern Mas

Dra. Carme Isern Mas
Professora ajudanta doctora
Filosofia Moral
  • Despatx BB08primer pisRamon Llull

Currículum

Currículum breu

Sóc professora ajudant doctora a la Universitat de les Illes Balears, especialitzada en psicologia moral i ètica aplicada. He cursat el màster i el doctorat en Evolució i Cognició Humana a la mateixa institució, on vaig ser finançada per una beca predoctoral FPU. A més, vaig cursar un màster en Filosofia a Florida State University mentre treballava com a professora assistent. Posteriorment, vaig obtenir les beques postdoctorals Margarita Salas i Juan de la Cierva per investigar a la Universitat de Granada. També he fet estades d'investigació a University of Antwerp, Yale University, Tilburg University i University of Oxford.

Els meus interessos de recerca se centren en el camp de la psicologia moral, amb atenció especial a temes com l'acusació, l'empatia, la motivació moral i l'auto-engany. També m'interessa l'ètica aplicada, especialment l'ètica de la salut mental.

Algunes de les meves publicacions més recents són:

  • Isern‐Mas, C., Bystranowski, P., Rueda, J., & Hannikainen, I. R. (2024). Does Momentary Outcome‐Based Reflection Shape Bioethical Views? A Pre‐Post Intervention Design. Cognitive Science, 48(11), e70009. https://doi.org/10.1111/cogs.70009 
  • Isern-Mas, C. & Hannikainen, I.R. (2024). Self-Deception: A Case Study in Folk Conceptual Structure. Review of Philosophy and Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1007/s13164-024-00743-y
  • Isern-Mas, C. (2023). Implementing conceptual engineering: lessons from social movements. Inquiry, 1-12. https://doi.org/10.1080/0020174X.2023.2253274
  • Barone, P., Isern-Mas, C. & Pérez-Manrique, A. (2022). The Implications of the Second-Person Perspective for Personhood. An Application to the case of Human Infants and Non-human Primates. Teorema: Revista Internacional de Filosofía, 41(2), 133-150. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8601307

Parlo sobre filosofia del dia a dia a la secció "Les dislèxiques també som persianes" del programa L'Aviador (IB3 ràdio). Podcasts disponibles a Spotify (aquí) i a la plataforma d'IB3 (aquí). 

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoria

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
11212 - Ètica Aplicada
  • Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana2023-24
11215 - Treball de Fi de Màster
  • Màster Universitari en Cognició i Evolució Humana2023-24
20917 - Valors i Cognició Humana
20929 - Treball de Fi de Grau de Filosofia
20931 - Ciutadania i Drets Humans

Recerca

Estructures d'R+D+I

Estructura Tipus de participació
Avaluació i Tractament Conductual: Estudis Ambientals i de Laboratori (BEATLES)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Evolució i Cognició Humana (EvoCog)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Filosofia Pràctica (PRAXIS)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Facebook de la UIB Bluesky de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB
Escolta