Dr. Miquel Francesc Oliver Trobat
- Despatx A-114 (Deganat)primer pisGuillem Cifre de Colonya
- Despatx A-117primer pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Mestre, Llicenciat i Doctor en Pedagogia, professor Titular d'Universitat de l'àrea de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de les Illes Balears (UIB). Actualment és el degà de la Facultat d'Educació de la UIB i vicepresident de la 'Conferencia de Decanos/as de Educación'. És membre del consell de redacció de diverses revistes, coordinador del 'Grupo Palma para la Mejora de la Formación Inicial del Profesorado' i membre de consells editorials de col·leccions pedagògiques d'àmbit estatal i internacional. Forma part del comitè científic del Programa PROA + del Ministerio de Educación y Formación Profesional, de l'Observatori Internacional de la Professió Docent i de la junta directiva de la Societat Catalana de Pedagogia. Ha estat vicedegà i cap d'estudis de Pedagogia a la Facultat d'Educació de la UIB (2004-2010), director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UIB (2011-2016), director de l'Institut de Recerca i Innovació Educativa (2015-2016), president del Consell Escolar de Mallorca (2016-2019) i coordinador del Programa de Millora de la Formació Inicial dels estudis de Mestre i de Professorat de secundària (PM_FIP) (2017-2020). També ha dirigit diversos postgraus i màsters universitaris de recursos humans, de gestió cultural, de formació de formadors i de directors de centres educatius. Ha estat representant de la UIB al Consell Escolar de les Illes Balears durant vuit anys. És membre del grup de recerca Educació i Ciutadania de l'IRIE-UIB.
Línies d'investigació
- Itineraris formatius i laborals
- Integritat acadèmica
- Formació del professorat
- Educació ambiental
Darrers projectes de recerca competitius en què ha participat / participa
- La práctica docente y la prevención del abandono temprano de la formación profesional: aproximación empírica y propuesta de intervención (2020-2024) (I+D+I Ministerio de Economía y Competitividad).
- Itinerarios de éxito y abandono en la formación profesional del sistema educativo de nivel 1 y 2 (2014-2018) (I+D+I Ministerio de Economía y Competitividad).
- Propuesta de un marco de referencia competencial del profesorado universitario y adecuación de los planes de formación basado en competencias docentes (2012-2014) (REDU).
Publicacions seleccionades dels darrers cinc anys
- Oliver-Trobat, M. F. (2023). Las pruebas de admisión a los estudios de Maestro: Aristas y oportunidades. Didacticae, 14, 1a-3a. https://doi.org/10.1344/did.2023.14.1-3
- Álvarez-García, O., Sureda-Negre, J., Comas-Forgas, R. & Oliver-Trobat, M.F. (2023). The Spanish population's interest in climate change based on Internet searches. Humanities & Social Sciences Communications, 10(1), 1-9
https://doi.org/10.1057/s41599-023-01736-5
- Aguilar, E., Salvà, F., Imbernon, F., & Oliver, M. F. (2023). Influence of qualifications in initial training on the professional development and motivation of primary teachers in the Balearic Islands. European Journal of Teacher Education, 46(2), 308-330. https://doi.org/10.1080/02619768.2021.1912005
- Oliver, M.F. & Rosselló, M.R. (Coord.) (2022). Transformant la formació inicial del professorat: el paradigma realista. Lleonard Muntaner Editors.
- Oliver, M.F.; Rosselló, M.R.; Comas, R.L.; Calvo, A.M. & Sureda, J. (2021). Modelo para las pruebas de admisión a los estudios de maestro a partir de un proceso de diseño participativo. Revista de educación, 393, 261-291.
- Oliver, M.F.; Cerdà, A.; Guerrero, M.A.; Bocchio, C. (2021). La influencia de las emociones en la educación secundaria ante la COVID-19: Un estudio desde la percepción de las familias. En: Innovación e investigación educativa para la formación docente, p. 1407-1421. Editorial Dykinson.
- Oliver, M.F.; Amorós, J. & Sureda, J. (2020). La Formación Inicial del Profesorado en los pactos educativos autonómicos. El caso de las Illes Balears. Crónica. Revista científico profesional de la Pedagogía y Psicopedagogía, 5, 65-80.
- Sureda-Negre, J.; Oliver-Trobat, M.F. & Comas-Forgas, R. L. (2020). Improving the Training of Primary School Teachers: Agreements and Disagreements Between Active Teachers and University Professors. Educational Practice and Theory, 42(2), 79-104
- Salvà, F., Ruíz, M., Psifidou, I. & Oliver, M.F. (2020). Formación Profesional de grado medio y abandono temprano de la educación y la formación en España: una aproximación territorial. Bordon, 72(4), 95-116.
Docència
Horari de tutories
Data d'inici | Data de fi | Dia | Hora d'inici | Hora de fi | Lloc |
---|---|---|---|---|---|
09/09/2024 | 31/07/2025 | dijous | 12.00 | 13.00 | A-117 Guillem Cifre de Colonya (es prega concertar cita prèviament) |
Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22105 - Organització i Gestió Educatives. Doble titulació: Grau d'Educació Infantil i Grau d'Educació Primària a Eivissa.
- 22105 - Organització i Gestió Educatives. Doble titulació: Grau d'Educació Infantil i Grau d'Educació Primària a Menorca.
- 22105 - Organització i Gestió Educatives. Doble titulació: Grau d'Educació Infantil i Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 22105 - Organització i Gestió Educatives. Grau d'Educació Primària a Eivissa.
- 22129 - Pràctiques II d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 11890 - Polítiques, Programes i Estratègies de Suport a les Transicions Educatives i Laborals de Persones amb Baix Nivell Educat. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11026 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10693 - Processos i Contextos Educatius | |
10728 - Funció Pedagògica | |
11026 - Treball de Fi de Màster | |
11890 - Polítiques, Programes i Estratègies de Suport a les Transicions Educatives i Laborals de Persones amb Baix Nivell Educat | |
22020 - Estratègies d'Intervenció Educativa en la Primera Infància II |
|
22105 - Organització i Gestió Educatives | |
22129 - Pràctiques II d'Educació Primària | |
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària | |
22216 - Avaluació d'Institucions, Programes i Processos Educatius i Formatius |
|
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social |
Recerca
Estructures d'R+D+I
Estructura | Tipus de participació |
---|---|
Educació Ambiental per a la Sostenibilitat (GREAS) Grup d'R+D+I
|
Membre |
Innovació Educativa i Professió Docent (GRIEPD) Grup consolidat d'R+D+I
|
Investigador principal |
Recerca i Innovació en Formació Professional (LABVET) Grup consolidat d'R+D+I experimental (laboratori)
|
Membre |